Ścieżka nawigacji

Aktualności

Portal obywatel.gov.pl: ponad 80 usług urzędowych w zasięgu ręki

Portal i informacja przyjazna obywatelom          

Koniec z zagmatwanymi procedurami i urzędową nowomową.
W każdej chwili i bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, jak załatwić sprawy w urzędzie. Wystarczy tylko komputer, smartfon lub tablet z dostępem do internetu.

Portal www.obywatel.gov.pl podzielony jest na 15 kategorii, m.in. „dokumenty i dane osobowe", „kierowcy i pojazdy", „wyjazd za granicę", „śluby i rozwody", „dzieci", „edukacja", „zgon", „zaświadczenia i odpisy", „zasiłki i pomoc finansowa" oraz „ochrona zdrowia i ubezpieczenia społeczne". Na portalu działa 101 kart, w tym 82 opisujące najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również usługi realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wreszcie informacje, jak załatwiać różne sprawy urzędowe, są dostępne dla obywateli w jednym miejscu - bez podziału na poszczególne instytucje, a według spraw życiowych.

Na portalu są również dostępne informacje przybliżające funkcjonowanie 19 ważnych rządowych portali tematycznych (m.in. Platforma Usług Elektronicznych ZUS). Wszystkie procedury opisane są prostym i przystępnym językiem.

Zawartość strony będzie stale poszerzana i aktualizowana, a portal www.obywatel.gov.pl docelowo stanie się dla każdego Polaka pełnym źródłem informacji o administracji.

Projekt „Obywatel"

Obok portalu www.obywatel.gov.pl w ramach projektu „Obywatel", który wystartował 31 lipca, działa infolinia dla obywateli. Dzwoniąc pod numer 222 500 115 „Informacji dla Obywatela" dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. Tam również obywatele mogą zgłaszać uwagi, np. co należy zmienić w danej procedurze, by ją uprościć. Infolinia centralna czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.