Stanowisko ds. obsługi świadczeń krótkoterminowych_Pisz
Szczegóły oferty pracy
-
Nazwa jednostki organizacyjnej
ZUS Oddział w Olsztynie
-
Nazwa komórki organizacyjnej
Wieloosobowe Stanowisko Obsługi Klientów i Korespondencji
-
Miejsce pracy
ZUS Biuro Terenowe w Piszu
-
Adres miejsca pracy
ul. Czerniewskiego 3, 12-200 Pisz
-
Województwo
warmińsko-mazurskie
-
Nazwa stanowiska
Stanowisko ds. obsługi świadczeń krótkoterminowych_Pisz
-
Zadania
Zapewnia obsługę klientów w zakresie świadczeń krótkoterminowych.
Zadania:
Udziela informacji w zakresie:
- warunków przyznawania, ustalania wysokości i wypłacania świadczeń należnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz świadczeń krótkoterminowych z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, a także zasiłków pogrzebowych,
- zasad wydawania zaświadczeń lub decyzji dotyczących świadczeń, orzekania o czasowej niezdolności do pracy, świadczeń rehabilitacyjnych, kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich oraz kontroli orzekania o czasowej niezdolności do pracy, przeprowadzania rehabilitacji leczniczej w ramach prewencji rentowej ZUS oraz przyjmowania i weryfikacji poprawności wniosków o rehabilitację leczniczą, refundacji świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii i szczepień ochronnych oraz zwrotu kosztów badań i wyrobów medycznych,
- świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego oraz instytucji właściwych do załatwienia tych spraw w poszczególnych państwach członkowskich.
- Udziela pomocy i instruktażu w wypełnianiu formularzy, przyjmuje, weryfikuje i wprowadza do systemu informatycznego wnioski, formularze i dokumentację w sprawach dotyczących świadczeń krótkoterminowych.
- Przyjmuje: interwencje od osób ubezpieczonych dotyczące naruszenia przez pracodawców ich uprawnień w zakresie korzystania ze świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa oraz świadczeń z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, reklamacje związane z wypłatą świadczeń krótkoterminowych, wnioski i wystawia zaświadczenia w zakresie wysokości i okresów pobierania świadczeń krótkoterminowych.
- Udziela świadczeniobiorcom informacji na podstawie danych zawartych w systemie ZUS dotyczących wysokości świadczenia, terminu wypłaty, podstaw wymiaru, okresu wypłaty świadczeń i potrąceń ,
- Poświadcza pobieranie zasiłków za okres po ustaniu ubezpieczenia - dla celów świadczeń zdrowotnych.
- Potwierdza profile ePUAP oraz PUE.
- Wydaje klientom broszury, ulotki i formularze.
-
Wymagania
Wymagania formalne:
niezbędne:
- wykształcenie wyższe
mile widziane:
- minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze klientów
- doświadczenie w obsłudze osób z niepełnosprawnościami
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów Ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
- znajomość przepisów Ustawy o systemie ubezpieczeń
- znajomość przepisów Ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie wypłaty zasiłków pogrzebowych oraz potrąceń i egzekucji ze świadczeń
- umiejętność obsługi pakietu MS Office
- orientacja na klienta oraz na cel i jakość
- umiejętność współpracy, komunikacja, elastyczność
- umiejętność rozwiązywania problemów i radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- nastawienie na rozwój
Dodatkowe informacje: Proces rekrutacyjny będzie obejmował selekcję dokumentów, sprawdzenie wiedzy z zakresu znajomości wymaganych przepisów (w formie pisemnej lub ustnej) oraz rozmowę kwalifikacyjną. Proces rekrutacyjny przeprowadzony będzie w Terenowej Jednostce Organizacyjnej lub w siedzibie Oddziału.
Wymagane dokumenty
- CV,
- list motywacyjny z zaznaczeniem stanowiska o jakie ubiega się kandydat,
- skany dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając 'Aplikuj' na dole oferty. Telefon kontaktowy w razie pytań 89 52 12 443
Skontaktujemy się tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. Złożonych dokumentów nie zwracamy. Oferty niekompletne, złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli nie chcesz, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane o Tobie, nie umieszczaj ich w swoich dokumentach. Jednocześnie informujemy, że klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata w procesie rekrutacji dostępna jest na stronie głównej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (www.zus.pl) w zakładce 'Praca w ZUS'.
-
Termin, do którego należy składać dokumenty
23-07-2025
-
Oferujemy
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
- możliwość rozwoju poprzez realizację ciekawych zadań
- podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach
- szeroki pakiet socjalny
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wyposażenie stanowiska pracy: sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy.
Warunki wykonywania pracy: spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż., polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę, konieczność poruszania się po całym obiekcie, konieczność odbywania podróży służbowych, budynek- blok mieszkalny, wejście od szczytu budynku po schodach z poziomu chodnika- bez windy, z pomieszczeniem sanitarnym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na piętrze w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Klauzula informacyjna RODO dla
kandydatów (plik pdf, 456 kb)
Utworzył/odpowiada: DSP, 23.05.2018 r., godz.
14:29
Publikator: Anna Borowska GPR, 23.05.2018 r., godz. 14:29