Stanowisko ds. rozliczeń_Olsztyn (zastępstwo)
Szczegóły oferty pracy
-
Nazwa jednostki organizacyjnej
ZUS Oddział w Olsztynie
-
Nazwa komórki organizacyjnej
Wydział Rozliczeń Kont Płatników Składek
-
Miejsce pracy
ZUS Oddział w Olsztynie
-
Adres miejsca pracy
Pl. Konsulatu Polskiego 4, 10-959 Olsztyn
-
Województwo
warmińsko-mazurskie
-
Nazwa stanowiska pracy wg. regulaminu organizacyjnego
Stanowisko ds. rozliczeń_Olsztyn (zastępstwo)
-
Zadania
Opis stanowiska: Zapewnia obsługę kont płatników w zakresie rozliczeń.
Zadania:
- rozlicza konta płatników składek i w zależności od ustalonego na koncie płatnika salda podejmuje działania zmierzające do odzyskania należności bądź likwidacji nadpłaty,
- rozpatruje przydzielone sprawy oraz przygotowuje odpowiedzi na wnioski płatników składek, uprawnionych podmiotów oraz komórek wewnętrznych w zakresie danych zaewidencjonowanych na koncie płatnika składek oraz salda konta płatnika,
- prowadzi postępowania dotyczące zwrotu nienależnie opłaconych składek (również w ramach stosowania tymczasowego ustawodawstwa) oraz bezzasadnie dokonanych wpłat, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
- prowadzi postępowania wyjaśniające z płatnikami składek i instytucjami obsługującymi wpłaty związane z brakiem lub błędami w dokumentach płatniczych, dokonuje przeksięgowań i korekt wpłat w tym wpłat zaewidencjonowanych na koncie sum do wyjaśnienia w SEKiF,
- prowadzi postępowania wyjaśniające związane z błędami lub brakiem dokumentów rozliczeniowych, w tym dokonuje wymiaru składek z urzędu na podstawie art. 48 ustawy z 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych,
- wystawia płatnikom składek wezwania do zapłaty oraz upomnienia, jak również przygotowuje decyzje określające wysokość zadłużenia na koncie,
- wystawia tytuły wykonawcze,
- rozlicza wpłaty uzyskane w drodze postępowania egzekucyjnego w tym sporządza noty rozliczeniowe egzekucyjne.
- prowadzi postępowania związane z obsługą wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
- monitoruje spłaty układów ratalnych, w tym informuje o zerwaniu umowy,
- inicjuje postępowania dotyczące sankcji oraz kontroli wobec płatników składek,
- gromadzi dokumentację dotyczącą prowadzonych spraw oraz przekazuje ją do przechowywania, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Instrukcji Kancelaryjnej,
- sporządza noty rozliczeniowe w celu zaewidencjonowania danych na kontach płatników.
-
Wymagania
Wymagania formalne:
niezbędne:
- wykształcenie średnie
mile widziane:
- wykształcenie wyższe (nauki społeczne, gospodarka, prawo)
- minimum 1 rok pracy związanej z ubezpieczeniami społecznymi
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
- znajomość przepisów Ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego
- umiejętność obsługi pakietu MS Office
- orientacja na cel i jakość
- umiejętność współpracy, komunikacja, elastyczność
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- nastawienie na rozwój
Dodatkowe informacje: Proces rekrutacyjny będzie obejmował selekcję dokumentów, sprawdzenie wiedzy z zakresu znajomości wymaganych przepisów (w formie pisemnej lub ustnej) oraz rozmowę kwalifikacyjną.
Wymagane dokumenty
- CV,
- list motywacyjny z zaznaczeniem stanowiska o jakie ubiega się kandydat,
- skany dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając "Aplikuj" na dole oferty. Telefon kontaktowy w razie pytań 89 52 12 443
Skontaktujemy się tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. Złożonych dokumentów nie zwracamy. Oferty niekompletne, złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli nie chcesz, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane o Tobie, nie umieszczaj ich w swoich dokumentach. Jednocześnie informujemy, że klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata w procesie rekrutacji dostępna jest na stronie głównej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (www.zus.pl) w zakładce "Praca w ZUS".
-
Termin, do którego należy składać dokumenty
09-04-2024
-
Oferujemy
- umowę o pracę na czas zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy
- możliwość rozwoju poprzez realizację ciekawych zadań
- podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach
- szeroki pakiet socjalny
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wyposażenie stanowiska pracy: sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy.
Warunki wykonywania pracy: spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż., polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę, konieczność poruszania się po całym obiekcie, konieczność odbywania podróży służbowych, budynek 6-piętrowy z windą oraz pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na 4 piętrze, przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia, drzwi przy wejściu do budynku otwierają się automatycznie, w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Ogłoszenie listy kandydatów:
- Adrian Burakowski, Olsztynek
- Agata Kujawa, Dobre Miasto
- Daniel Rosiński, Nidzica
- Marcin Śliwiński, Olsztyn
Ogłoszenie wyników rekrutacji:
Rekrutacja zakończona niepowodzeniem. W wyniku rekrutacji nie wyłoniono Kandydata do zatrudnienia.
Klauzula informacyjna RODO dla
kandydatów (plik pdf, 456 kb)
Utworzył/odpowiada: DSP, 23.05.2018 r., godz.
14:29
Publikator: Anna Borowska GPR, 23.05.2018 r., godz. 14:29