Naczelnik Wydziału Rachunkowości i Finansów
Szczegóły oferty pracy
-
Nazwa jednostki organizacyjnej
ZUS Oddział w Krakowie
-
Nazwa komórki organizacyjnej
Wydział Rachunkowości i Finansów
-
Miejsce pracy
ZUS Oddział w Krakowie
-
Adres miejsca pracy
ul. Pędzichów 27, 31-080 Kraków
-
Województwo
małopolskie
-
Nazwa stanowiska
Naczelnik Wydziału Rachunkowości i Finansów
-
Zadania
Zakres zadań:
- nadzoruje prowadzenie ksiąg rachunkowych Funduszy, których Zakład jest dysponentem,
- nadzoruje prowadzenie ksiąg rachunkowych Zakładu, planowanie i kontrolę stopnia realizacji finansowej zatwierdzonego planu TJO,
- nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości finansowej Zakładu oraz Funduszy, których Zakład jest dysponentem,
- nadzoruje realizację rozliczeń z kontrahentami, Urzędami i innymi instytucjami współpracującymi,
- nadzoruje obieg, kontrolę i przechowywanie dowodów księgowych Zakładu oraz Funduszy, których Zakład jest dysponentem i innych dokumentów dotyczących zakresu działania Wydziału,
- nadzoruje uzgadnianie danych księgowych z danymi z ewidencji analitycznej komórek merytorycznych oraz z danymi ze sprawozdań statystycznych tych komórek,
- nadzoruje dokonywanie bieżącej i bilansowej wyceny aktywów i pasywów w zakresie operacji realizowanych na szczeblu TJO,
- nadzoruje zgodnie z Instrukcją Inwentaryzacyjną obowiązującą w Zakładzie przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów oddziału,
- nadzoruje prace związane z rozliczeniem kontrolingowym na szczeblu oddziału,
- nadzoruje rozliczenie podatku VAT w Oddziale oraz sporządzanie deklaracji VAT w tym zakresie,
- nadzoruje płynność finansową Zakładu, Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i Funduszu Emerytur Pomostowych na poziomie oddziału,
- nadzoruje obsługę rachunków bankowych Zakładu, Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, Funduszu Alimentacyjnego w stanie likwidacji, Funduszu Emerytur Pomostowych oraz pozostałych rachunków funkcjonujących w oddziale, przygotowuje upoważnienia, uprawnienia i pozostałe dokumenty bankowe, koordynuje wdrażanie aplikacji bankowych w oddziale oraz współpracuje z Pocztą Polską w zakresie realizacji świadczeń,
- nadzoruje opracowanie oraz obieg dokumentów związanych z realizacją operacji finansowych dokonywanych przez TJO,
- nadzoruje terminową realizację płatności dokonywanych przez TJO,
- kieruje podległym zespołem (organizuje na bieżąco pracę wydziału oraz udziela pracownikom porad i niezbędnej pomocy w realizacji zleconych im zadań, inicjuje i wdraża nowe formy
i metody pracy, sprawuje nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez podległych pracowników, opracowuje zakresy czynności oraz wnioski i opinie służbowe odnośnie podległych pracowników, sprawuje nadzór w zakresie przestrzegania dyscypliny oraz regulaminu pracy i innych przepisów wewnętrznych przez podległych pracowników).
-
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe magisterskie: ekonomia, rachunkowość, finanse,
- minimum 5 lat stażu pracy w komórkach finansowo - księgowych,
- minimum 2 lata pracy związanej z kierowaniem zespołem,
Mile widziane:
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie na stanowisku kierującego działem finansowo-księgowym, zastępcy głównego księgowego, głównego księgowego.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych,
- znajomość aktualnych przepisów podatkowych,
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- biegła znajomość pakietu MS Office w szczególności MS Excel
- praktyczna znajomość systemu SAP ,
- orientacja na cel,
- orientacja na jakość,
- umiejętność negocjacji, rozwiązywania konfliktów,
- orientacja na klienta wewnętrznego,
- umiejętność zarządzania zmianami,
- umiejętność kierowania, planowania i organizowania pracy podległego zespołu pracowników,
- umiejętność radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych,
- znajomość technik motywowania pracowników,
- znajomość procesu podejmowania decyzji,
- umiejętność delegowania uprawnień,
- inicjatywa, umiejętności analityczne i planistyczne,
- chęć poszerzania własnej wiedzy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
Wymagane dokumenty:
- CV,
- list motywacyjny z zaznaczeniem komórki organizacyjnej i stanowiska, o jakie kandydat się ubiega,
- skany dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (tzn. świadectwa ukończenia szkoły wyższej, studiów podyplomowych, itp.),
- skany świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
Dokumenty należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając Aplikuj na dole oferty.
Proces rekrutacji obejmować będzie:
- ocenę formalną dokumentów,
- sprawdzenie wiedzy oraz rozmowę kwalifikacyjną (przeprowadzoną w siedzibie Oddziału ZUS w Krakowie lub w formie zdalnej przez komunikator internetowy - wywiad on-line),
Dodatkowe informacje:
- skontaktujemy się e-mailowo lub telefonicznie tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne,
- przesłanych dokumentów nie zwracamy,
- oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane,
- do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnością,
-
Termin, do którego należy składać dokumenty
14-08-2025
-
Oferujemy
Oferujemy:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnych formach szkoleń, warsztatów
- pakiet świadczeń socjalnych.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wyposażenie stanowiska pracy:
- sprzęt komputerowy,
- sprzęt biurowy.
Warunki wykonywania pracy:
- spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż.,
- polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę,
- konieczność odbywania podróży służbowych,
- budynek 4-piętrowy z windą oraz pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na 2 piętrze,
- miejsce pracy dostosowane do osób poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego,
- przy wejściu do budynku znajduje się platforma schodowa,
- drzwi przy wejściu do budynku otwierają się automatycznie,
- w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Klauzula informacyjna RODO dla
kandydatów (plik pdf, 456 kb)
Utworzył/odpowiada: DSP, 23.05.2018 r., godz.
14:29
Publikator: Anna Borowska GPR, 23.05.2018 r., godz. 14:29