Ścieżka nawigacji

Aktualności

Uwaga na oszustów, którzy dzwonią w sprawie aktualizacji numeru telefonu w ZUS

W ostatnich dniach do ZUS napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników ZUS. Zadawały one pytania, które dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Dlatego ZUS apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane przez przestępców do różnych celów. 

Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) ZUS nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają ich o instytucje finansowe, z których korzystają. Warto o tym pamiętać, aby nie dać się oszukać.

Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi się skontaktować z klientem, przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazuje istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta. 

Połączenia od naszych konsultantów mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie da się zmienić numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie. 

Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, czy osoba, która podaje się za pracownika ZUS, na pewno nim jest, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer telefonu: 22 560 16 00.