Ścieżka nawigacji

Pomoc dla poszkodowanych w powodzi - pytania i odpowiedzi

Pomoc dla poszkodowanych w powodzi - pytania i odpowiedzi

  • Rozwiń menu Zwiń menu Czy dla wszystkich zarejestrowanych na obszarze klęski żywiołowej?

    Nowy termin płatności składek za okres od sierpnia do grudnia 2024 r., wyznaczony na , 15 września 2025 r. (o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz w wydanym na jej podstawie rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi), dotyczy wyłącznie płatników poszkodowanych w wyniku powodzi.

    Poszkodowany to, zgodnie z ustawą, osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która na skutek powodzi doznała szkód majątkowych lub utraciła, chociażby czasowo, możliwość korzystania z nieruchomości lub lokalu, którą lub który posiada. Samo to, że firma jest zarejestrowana na terenie objętym klęską żywiołową, nie uprawnia jej więc do skorzystania z nowego terminu płatności składek.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Co, jeśli ktoś ma firmę zarejestrowaną w Warszawie lub Poznaniu, ale działalność lub część działalności prowadził na zalanym ternie i doznał szkód?

    Taka osoba może skorzystać z pomocy, jeśli miejsca prowadzenia działalności są zgłoszone do odpowiednich rejestrów np. CEIDG, KRS i jeśli jest poszkodowana w powodzi w rozumieniu zapisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Czy będzie jakieś rozróżnienie ze względu na kody PKD?

    Nie będzie rozróżnienia ze względu na kody PKD. Aby skorzystać z nowego terminu płatności składek płatnik musi być poszkodowanym w rozumieniu ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Rodzaj prowadzonej działalności nie ma znaczenia.