Zwrot nienależnie opłaconych składek
Pobierz kartę usługi w formacie PDF
Wniosek, w którym podajesz:
Możesz skorzystać z naszych formularzy RZS-P,
gdy jesteś płatnikiem, lub RZS-U,
gdy jesteś ubezpieczonym. Formularze
są dostępne na naszej stronie www.zus.pl oraz w naszych placówkach.
Jeśli wniosek składa Twój pełnomocnik, dołącz do
wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis
pełnomocnictwa. Możesz też wypełnić w tym celu PEL.
Wniosek możesz złożyć w dowolnym momencie.
Wniosek możesz:
Postępowanie
Na podstawie danych zapisanych na koncie płatnika składek, które
pozyskaliśmy z dokumentów rozliczeniowych oraz wpłat, weryfikujemy
jego saldo. Wysyłamy do Ciebie zawiadomienie o wysokości zwrotu.
Jeśli na Twoim koncie płatnika składek nie ma nadpłaty do zwrotu, nie
ma prawidłowych dokumentów rozliczeniowych, które umożliwiłyby
rozliczenie Twojego konta płatnika składek, albo jakieś sprawy
związane z Twoimi składkami wymagają rozstrzygnięcia przez sąd –
odmówimy Ci zwrotu nadpłaty. Jeśli nie zgadzasz się z takim
rozstrzygnięciem, wydajemy decyzję o odmowie zwrotu nienależnie
opłaconych składek.
Terminy rozpatrzenia
Rozpatrzymy Twój wniosek w miarę możliwości jak najszybciej. Zgodnie z przepisami wnioski rozpatrujemy:
Jeśli wydamy decyzję o odmowie zwrotu nienależnie opłaconych składek, możesz się od niej odwołać do sądu właściwego ze względu na Twoje miejsce zamieszkania.
Skorzystaj z pomocy:
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.–pt. w godz. 7.00–18.00
Więcej informacji znajdziesz na www.zus.pl.
Pobierz kartę usługi w formacie PDF
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.