Stanowisko ds. rozliczeń _Lidzbark Warmiński
Szczegóły oferty pracy
- 
                        Nazwa jednostki organizacyjnej ZUS Oddział w Olsztynie 
- 
                        Nazwa komórki organizacyjnej Wydział Rozliczeń Kont Płatników Składek 
- 
                        Miejsce pracy ZUS Inspektorat w Lidzbarku Warmińskim 
- 
                        Adres miejsca pracy ul. Legionów 3, 11-100 Lidzbark Warmiński 
- 
                        Województwo warmińsko-mazurskie 
- 
                        Nazwa stanowiska Stanowisko ds. rozliczeń _Lidzbark Warmiński 
- 
                        Zadania Opis stanowiska: Zapewnia obsługę kont płatników w zakresie rozliczeń. Zadania: - rozlicza konta płatników składek i w zależności od ustalonego na koncie płatnika salda podejmuje działania zmierzające do odzyskania należności bądź likwidacji nadpłaty,
- rozpatruje przydzielone sprawy oraz przygotowuje odpowiedzi na wnioski płatników składek, uprawnionych podmiotów oraz komórek wewnętrznych w zakresie danych zaewidencjonowanych na koncie płatnika składek oraz salda konta płatnika,
- prowadzi postępowania dotyczące zwrotu nienależnie opłaconych składek (również w ramach stosowania tymczasowego ustawodawstwa) oraz bezzasadnie dokonanych wpłat, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
- wystawia płatnikom składek wezwania do zapłaty oraz upomnienia, jak również przygotowuje decyzje określające wysokość zadłużenia na koncie,
- wystawia tytuły wykonawcze,
- rozlicza wpłaty uzyskane w drodze postępowania egzekucyjnego w tym sporządza noty rozliczeniowe egzekucyjne.
- prowadzi postępowania związane z obsługą wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
- monitoruje spłaty układów ratalnych, w tym informuje o zerwaniu umowy,
- inicjuje postępowania dotyczące sankcji oraz kontroli wobec płatników składek,
- gromadzi dokumentację dotyczącą prowadzonych spraw oraz przekazuje ją do przechowywania, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Instrukcji Kancelaryjnej,
- sporządza noty rozliczeniowe w celu zaewidencjonowania danych na kontach płatników.
 
- 
                        Wymagania Wymagania formalne: niezbędne: - wykształcenie średnie
 mile widziane: - wykształcenie wyższe (rachunkowość, finanse, ekonomia, administracja praco)
- minimum 1 rok pracy związanej z ubezpieczeniami społecznymi
 Wymagania dodatkowe: - znajomość przepisów Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
- znajomość przepisów Ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego
- umiejętność obsługi pakietu MS Office
- orientacja na klienta oraz na cel i jakość
- umiejętność współpracy, komunikacja, elastyczność
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- nastawienie na rozwój
 Dodatkowe informacje: Proces rekrutacyjny będzie obejmował selekcję dokumentów, sprawdzenie wiedzy z zakresu znajomości wymaganych przepisów (w formie pisemnej lub ustnej) oraz rozmowę kwalifikacyjną. Proces rekrutacyjny odbędzie się w Terenowej Jednostce Organizacyjnej lub siedzibie Oddziału. Wymagane dokumenty - CV,
- list motywacyjny z zaznaczeniem stanowiska o jakie ubiega się kandydat,
- skany dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
 należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając "Aplikuj" na dole oferty. Telefon kontaktowy w razie pytań 89 52 12 443 Skontaktujemy się tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. Złożonych dokumentów nie zwracamy. Oferty niekompletne, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Jeżeli nie chcesz, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane o Tobie, nie umieszczaj ich w swoich dokumentach. Jednocześnie informujemy, że klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata w procesie rekrutacji dostępna jest na stronie głównej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (www.zus.pl) w zakładce "Praca w ZUS". 
- 
                        Termin, do którego należy składać dokumenty 13-11-2025 
- 
                        Oferujemy - stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
- możliwość rozwoju poprzez realizację ciekawych zadań
- podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach
- szeroki pakiet socjalny
 Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wyposażenie stanowiska pracy: sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy. Warunki wykonywania pracy: spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż., polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę, konieczność poruszania się po całym obiekcie, konieczność odbywania podróży służbowych, budynek 2-kondygnacyjny z pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na 1 piętrze, przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia, w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.