Opis spraw
Przygotowane dla klientów ZUS opisy spraw do załatwienia,
pogrupowane tematycznie, zawierają:
- możliwe sposoby
załatwienia danej sprawy (przez internet, osobiście, pocztą);
-
wymagany zakres danych i wykaz dokumentów niezbędnych do jej
załatwienia;
- szczegółowy opis czynności (krok po kroku, jakie
musi podjąć klient w celu załatwienia danej sprawy);
- terminy,
w jakich sprawa zostanie załatwiona przez ZUS;
- wskazówki co
do dalszych kroków, które może podjąć klient po rozstrzygnięciu
sprawy.
Jak zgłosić zmianę danych członków rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego lub dokonać ich wyrejestrowania
Jak to zrobić ?
W chwili obecnej usługa nie jest dostępna drogą elektroniczną.
Wniosek możesz złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
Co przygotować ?
Dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport).
Jeżeli w Twoim imieniu występuje osoba będąca
Twoim pełnomocnikiem, konieczne jest Twoje pisemne pełnomocnictwo.
Jakie są terminy ?
Wniosek powinienieś/aś złożyć w ciągu 7 dni od zmiany danych lub od wystąpienia okoliczności powodujących konieczność wyrejestrowania ubezpieczenia zdrowotnego.
Jak to zrobić ?
Napisz wniosek.
Dostarcz go do najbliższej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.
Możesz zarezerwować termin wizyty w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS poprzez PUE.
Dalsze kroki
Otrzymasz korespondencję z informacją dokonaniu zmiany danych członka (członków) rodziny lub o dokonaniu wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego pod wskazany we wniosku adres zameldowania na pobyt stały, adres zamieszkania / pobytu, adres do korespondencji lub do rąk przedstawiciela ustawowego.
Możesz zmienić dyspozycję odbioru korespondencji i odebrać ją osobiście, lub przez pełnomocnika w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS albo elektronicznie na swoim profilu PUE.
UWAGA: ZUS może zwrócić się do Ciebie o uzupełnienie wniosku lub dostarczenie dodatkowych dokumentów, jeżeli we wniosku nie zostały zawarte dane niezbędne do jego rozpatrzenia, albo nie zostały dołączone dokumenty niezbędne do jego rozpatrzenia.
Podstawa prawna usługi
Ustawa z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Co przygotować ?
Dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport).
Jeżeli w Twoim imieniu występuje osoba będąca
Twoim pełnomocnikiem, konieczne jest Twoje pisemne pełnomocnictwo.
Jakie są terminy ?
Wniosek powinienieś/aś złożyć w ciągu 7 dni od zmiany danych lub od wystąpienia okoliczności powodujących konieczność wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Jak to zrobić ?
Napisz wniosek.
Wyślij go w urzędzie
pocztowym do najbliższej terenowej
jednostki organizacyjnej ZUS.
Dalsze kroki
Otrzymasz korespondencję z informacją dokonaniu zmiany danych członka (członków) rodziny lub o dokonaniu wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego pod wskazany we wniosku adres zameldowania na pobyt stały, adres zamieszkania / pobytu, adres do korespondencji lub do rąk przedstawiciela ustawowego.
Możesz zmienić dyspozycję odbioru korespondencji i odebrać ją osobiście, lub przez pełnomocnika w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS albo elektronicznie na swoim profilu PUE.
UWAGA: ZUS może zwrócić się do Ciebie o uzupełnienie wniosku lub dostarczenie dodatkowych dokumentów, jeżeli we wniosku nie zostały zawarte dane niezbędne do jego rozpatrzenia, albo nie zostały dołączone dokumenty niezbędne do jego rozpatrzenia.
Podstawa prawna usługi
Ustawa z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych