Opis spraw
                 Przygotowane dla klientów ZUS opisy spraw do
  załatwienia, pogrupowane tematycznie, zawierają:
  
                 - możliwe sposoby załatwienia danej sprawy
  (przez internet, osobiście, pocztą);                 
  - wymagany zakres danych i wykaz dokumentów niezbędnych do jej
  załatwienia;                 
                 - szczegółowy opis
  czynności (krok po kroku, jakie musi podjąć klient w celu załatwienia
  danej sprawy);                 
                 - terminy, w
  jakich sprawa zostanie załatwiona przez ZUS;                 
  - wskazówki co do dalszych kroków, które może podjąć klient po
  rozstrzygnięciu sprawy.             
- 
                                            Jak uporządkować dane na koncie ubezpieczonegoUbezpieczony może złożyć wniosek o uporządkowanie danych na swoim koncie w ZUS. 
- 
                                            Jak wyjaśnić nieprawidłowości w przekazywaniu składek do OFEUbezpieczony może złożyć wniosek o wyjaśnienie nieprawidłowości w przekazywaniu składek do OFE. 
- 
                                            Jak zgłosić reklamację do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonejUbezpieczony może zwrócić się do ZUS o wyjaśnianie nieprawidłowości dotyczących "Informacji o stanie konta ubezpieczonego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych". 
- 
                                            Jak dokonać zmiany danych identyfikacyjnych/adresowych ubezpieczonegoUbezpieczony może złożyć wniosek o zmianę danych identyfikacyjnych/adresowych. 
- 
                                            Jak uzyskać informacje dotyczące danych zgromadzonych na koncie ubezpieczonegoUbezpieczony może złożyć wniosek o udzielenie informacji o danych zgromadzonych na jego koncie.